Je zegt ja. Maar je voelt nee.
- evenema4
- 11 jun
- 1 minuten om te lezen

Je zegt ja. Terwijl je hele lijf nee zegt.
En daarna? Rijd je naar huis met dat gevoel in je maag. Die stem die zegt: waarom deed ik dat weer.
Niet één keer. Steeds weer.
En het rare is, je weet het op het moment zelf ook al.
Je voelt het. Maar je zegt het niet.
Omdat ja veiliger voelt.
Omdat nee zeggen betekent: teleurstellen.
Conflict.
Afwijzing.
Dus kies je voor de ander.
Weer.
Maar weet je wat er dan gebeurt?
Je raakt jezelf een beetje kwijt.
Elke keer een beetje meer.
Tot je op een dag niet meer weet wat jij nou eigenlijk wil.
Dit is een patroon.
En patronen kunnen veranderen.
Herken jij dit? Ik help je om van vanbinnen te veranderen zodat nee zeggen niet meer voelt als iets wat je moet overwinnen, maar als iets wat gewoon van jou is.

Opmerkingen